این یک فیلم است

مهناز افشار

 

 

 

آن که به جشنواره کن راه یافت «این یک فیلم نیست» ساخته جعفر پناهی و «این یک فیلم است» ساخته وزارت ارشاد با کارگردانی محمدرضا شریفی نیا و بازیگری مهناز افشار ،محمدرضا گلزار، حسام نواب صفوی ، نیوشا ضیغمی و…..در کعبه بروی صحنه رفت.

·         بر خلاف کسانی که به قول مهناز افشار رویا می بافند و اندازه رویایشان در حد مخارج سفر حج است، رویای من بسیار گرانتر است. رویای من این است که سوپر استارهای سینمای ایران به همان بزرگی بودند که در اذهان ما هستند. نمی دانم مهناز چگونه خدا را در کعبه به آغوش می کشد ، اصلن هم برایم مهم نیست که بهای این هم آغوشی خانم افشار و خداوند متعال را چه کسی داده است. همین دیشب وقتی به فیس بوک نگاه می کردم شعری از تانیا به د لم نشست، تانیا نوشته بود:

دل خوش ازآنیم که حج میرویم
غافـل از آنیم کـه کج مـیرویــم
……کعبه به دیدار خدا میرویم
او که همینجاست کجا میرویم

جعفر پناهی برای در آغوش گرفتن خدا به حج نرفت، به زندان رفت. خودش با پای خودش هم نرفت بلکه با استفاده از امکانات دولتی و حکومتی  فرستادنش به زندان! آن زمان هیچ کدام از این برادرانی که نگران هزینه فرستادن سوپراستارهای ایرانی به حج هستند، از این مسئله که با پول بیت المال یک کارگردان را برای 6 سال به زندان فرستادند، ابراز نگرانی نکردند.

مهناز افشار در نامه ای گلایه آمیز به این برادران می گوید:

 من، مهناز افشار، همه‌ی شایعات و خبرهایی را که از زبان من در بعضي رسانه‌ها منتشر شده بود، تکذیب می‌کنم و باز هم ازبعضي رسانه‌هایی که عادت به خواب‌نما شدن دارند خواهش می‌کنم در کنار هنرمندان و مردمشان باشند و هم‌صدای آن‌ها، نه رو به تاریکی و پلیدی و دروغ.

من هم به مهناز افشار و بقیه سوپر های سینمای ایران که به این« سفر مقدس» رفتند، همین توصیه را دارم .فیلمنامه هایتان را خودتان انتخاب کنید و اجازه ندهید فیلمتان کنند.

پاسخی بگذارید

