مشکل گرفتن ویزا برای بستگان ایرانیان مقیم بلژیک

به نظر می رسد دولت بلژیک به جای تحریم حکومت ایران ، مردم ایران را تحریم کرده است

دو ماه پیش تصمیم گرفتم دعوتنامه ای برای پدرم که در ایران است بفرستم تا تعطیلات تابستان را بتواند در بلژیک کنار ما باشد. با وضعیت پست ایران 2 هفته ای طول کشید تا مدارک به دستشان رسید، که البته باز بسیار خوشحالم که رسید. بعد از رسیدن مدارک  خواهرم تلاش کرد از طریق شماره تلفنی که در سایت سفارت بلژیک است زنگ بزند و وقت ملاقات بگیرد.ناگفته نماند که این شماره فقط روزهای چهارشنبه و پنج شنبه  بین ساعت یک تا سه جوابگوست. هر چه تلاش کرد بی فایده بود و مرتب زنگ اشغال می زد. با من تماس گرفت که داستان از این قرار است و نتوانسته با سفارت تماس بگیرد. من هم فورآ به رفیقی که در تهران نزدیک سفارت بلژیک محل کارش است تماس گرفتم و داستان را تعریف کردم. قول داد که برود و حضوری نوبت بگیرد. بعد از چند روزی دوستم تماس گرفت و گفت چند بار رفته است و هر بار به او گفته اند که قرار ملاقات حضوری ممکن نیست و حتما باید با تلفن تماس گرفت. گویا با بسیاری هم برخورد کرده که مشکلی مشابه ما داشتند و موفق نشده بودند با تلفن قرار بگیرند.خواهرم از شهرستان و دوستم و منشی اش از تهران و خودم از بروکسل روز های چهارشنبه  و پنج شنبه از یک تا سه  بعد از ظهر پای تلفن نشستیم و زنگ زدیم ولی  بدون نتیجه . از هفته بعد نفرات را بیشتر کردیم  و چند نقر دیگر هم به جمع ما پیوستند تا بتوانیم یک قرار ملاقات با سفارت بلژیک در تهران برای پدر 83 ساله ام بگیریم تا مدارکش را تحویل دهد و در خواست ویزا کند. ولی هفته بعد هم  نتیجه ای نداد. من نامه ای بسیار محترمانه به زبان فرانسه نوشتم  و برایشان ای میل کردم. فکر می کردم معمولآ اگر نامه ای برای یک اداره بلژیکی بفرستی آنقدر مبادی آداب هستند که پاسخش را  چه مثبت و چه منفی بدهند. ولی هیچ پاسخی در هفته بعد و بعد و بعد تا امروز دریافت نکرده ام . خوشیختانه یکی از افراد فامیل که برای کمک به گروه تلفن کننده ما پیوسته بود  پس از یک ما ه و نیم در یک لحظه طلایی موفق شد پاسخی دریافت کند و بتواند قرار ملاقاتی برای یک ماه و نیم دیگر بگیرد. دستش درد نکند و گرنه مدارک دست بابای ما باد کرده بود و از خیر سفارت رفتن گذشته بود.  دوستی که در تهران در همسایگی سفارت کار می کند برای یک بار دیگر به آنجا رفت و تلاش کرد مشکل را با آنها در میان نهد ( طفلک خبر نداشت که وقت ملاقات گرفته شده است.) وقتی به او زنگ زدم تا خبر دهم که ملاقات گرفته شد برایم توضیح داد که آنجا رفته و گفته است که چنین مشکلی وجود دارد که با کمال تعجب  پاسخ گرفته بود که از نظر آنها مشکلی وجود ندارد و دلیلش هم اینکه کسی اعتراضی نمی کند. دوستم پاسخ داده بود پس من که معترض هستم به حساب نمی آیم؟ پاسخ شنیده بود فقط اعتراض کتبی قابل پذیرش است.  ولی از آنجایی که به ای میلهای من هم تا حالا پاسخی نداده اند فکر می کنم که  دلیل این همه بی توجهی یکی این است که خود دولت ایران به خواسته های مردمش بی توجه است. یکی دیگر از دلایل هم می تواند سیاست سختگیرانه برای رفت و آمد باشد.  اما خوب شاید بد نباشد ایرانیانی که  در بلژیک زندگی می کنند  دست به نوشتن یک نامه اعتراضی جمعی ببزنند و آن نامه را  در نسخه های متعدد به وزارت امور خارجه بلژیک بفرستند تا شاید اثر کند و تسهیلات بیشتری را برای متقاضیان ویزا در ایران در نظر بگیرند.  اگر شما هم با مشکل مشابه من روبرو هستید سعی کنید قبل از همه دیگران را مطلع کنید تا با کمک هم بتوانیم اقدامی مشترک کنیم..

3 comments

  1. فرانک · ژوئن 16, 2012

    سلام ظاهرا این مورد اپیدمی شده چون همین شرایط در سفارت دانمارک هم اتفاق افتاده

  2. didgaheroshaneman · ژوئن 17, 2012

    با درود بر شما

    من فکر میکنم به اضافه ی دلایلی که شما نوشتید احتمال یک دلیل دیگه هم هست و اونهم به دلیل فشار های سیاسی از این طریق باشه که البته اگه این برخورد با بازرگانان و تجار هم همین باشه!

  3. sara tahamifar · اکتبر 17, 2012

    خاکتوسر بلژیک و سفارت واموندش و اون پرسنل از دماغ فیل افتادش بکنند اخه یک کشور فنجی هم ای همه عور و ادا داره

پاسخی بگذارید

