خامنه ای رهبری از یک دوران سپری شده

100941856101
نمی خواستم در این صفحه از سیاست بنویسم اما انگاری سیاست از سر ما ایرانیها دست بردار نیست و نمی توانیم از آن فرار کنیم. سالها پیش وقتی هنوز تازه به اروپا مهاجرت کرده بودم و در بدر دنبال کار می گشتم، همین سیاست یک کار خوب و نان و آبدار را از دستم در آورد. ماجرا از این قرار بود که آن روزها فیلم «هرگز بدون دخترم» که در امریکا ساخته شده بود، در تلوزیونهای بلژیک نمایش داده می شد. خانمی که با من مصاحبه می کردپس از فهمیدن از ایرانی بودن من، قبل از هر سئوالی از من پرسیدکه آیا این فیلم را دیده ام؟ از نگاهش و از طرز برخوردش فهمیدم که تاوان ماجرای این فیلم را از من خواهد گرفت.
مقدمه بالا را تعریف کردم که بچه هایی که در ایران زندگی می کنند، فکر نکنند که ما به قول آنها خارج نشینها از مزایای سیاستهای حکومت ایران بی نصیب هستیم. همین حرفهای اول عیدی حضرت خامنه ای در مشهد شاید خیلی ها در ایران زیاد بهش توجه نکنن ولی تا دینار آخر ما اینجا تاوانش رو می دیم. راستش برای من که خیلی جای تاسف بود که یک نفری که حالا به هر ترتیب به نام رهبر ایران در دنیا شناخته می شه انقدر احمقانه حرف می زنه. اپر زمانه چنگیز خان یا اسکندر یا نادر بود آدم تعجب نمی کرد. ما که انقدر به کوروش به خاطر منشور انسانی اش مغروریم همانقدر هم باید در مقابل این سخنان نسنجیده سر افکنده باشیم. می دونید اگر خامنه ای گفته بود در صورت شیطنت اسرائیل مراکز نظامی اونها را با خاک یکسان می کنیم باز جای توجیه این حرف بود ولی وقتی قراره که ایشون دو شهر بزرگ و پر جمعیت اسرائیل را با همه مردمانش از زن و مرد و پیر جوان و کودک گرفته تا نظامی و غیر نظامی همراه شهر با خاک یکسان کنه از خودت می پرسی که این آدمه یا جانوری که ظاهر آدمی بخودش داده. البته قبول دارم در این دنیا خیلی از قدرتها دست به جنایت زدند و می زنند اما در عرصه دیپلوماسی کسی به نام مردم یک کشور از کشتار و جنایات جنگی حرف نمی زنه. حتی رژیم بشار هم می گه که رقبا دارن جنایت می کنن و تلاش بر سرپوش گذاشتن بر جنایتهای خودش داره.
یک عده از رهبران جهان ممکنه رذل و جانی باشن و یک عده عقب مونده هایی که در عصر پارسنگی زندگی می کنن ولی رهبر حکومتی که در جهان به نام رهبر ایرانیها شناخته می شه، یک تنه همه این صفات را با دو جمله حرف به خودش نسبت داد.

5 comments

  1. عليرضا · مارس 24, 2013

    سلام من هم بك جاي ديگر جهان اواره ام دو سه دفعه بابت همين مسايل كارم را از دست دادم به هر كس ميگم ايرانيم ميگه بن لادن عموته يا دايته???
    تو قطار حتي اگر مملو از مسافر باشه كسي كنارم نميشينه ووووووووووو……
    موفق باشيد

    • belgiran · مارس 26, 2013

      علیرضا عزیز متاسفانه همینطور که می گی هست و خیلی کم هستن آدمهایی که بتونن پیشداوری را موقع قضاوت کردن کنار بزنن.

  2. Sina · مارس 25, 2013

    با سلام دوست عزیز سینا هستم فعال سیاسی در لندن ادرس فیس بوکم هم facebook.com/sina.jaddi هست .
    میخواستم خواهش کنم اگر امکان داره یک دعوتنامه سایت بالاترین رو برای نام نویسی بفرستید .
    با تشکر

    • عليرضا · مارس 26, 2013

      سلام دوست عزيز
      من فقط سايت بالاترين رو هر روز ميبينم ولي متاسفانه عضوش نيستم كه بتونم براي شما دعوتنامه بدم موفق باشيد

    • belgiran · مارس 26, 2013

      با سلام سینا عزیز. من فقط دوستانی را دعوت می کنم که وبلاگ داشته باشند ولی حاضرم این دفعه را از این مسئله کوتاه بیایم. ای میل خود را لطف کنید تا دعوتنامه را بفرستم

پاسخی بگذارید

